سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت نقاشی نما سیمانی با نمای آجری

نظر

نقاشی نما

وقتی صحبت از نقاشی نما می­شود، باید مشخص شود که رنگ نما را می­خواهید روی چه جنس از نما پیاده کنید. ما در این مقاله درباره رنگ­آمیزی نما روی نمای آجری و سیمانی می­پردازیم.

آیا نقاشی نما روی آجر ایده خوبی است؟

آجرها رطوبت را از داخل خانه جذب می­کنند و باید بتوانند آن رطوبت را دفع کنند. استفاده از رنگ در قسمت بیرونی می­تواند باعث بلند شدن، کنده شدن یا ترک خوردن رنگ شود زیرا در آب و هوای سرد مستعد چرخه­ های ذوب، یخ­ زده می­ شود. علاوه بر زیبایی­ شناسی، رطوبت محبوس شده در داخل نمای آجری نیز می­تواند بر استحکام و یکپارچگی ملات تأثیر بگذارد و کل سطح دیوار را در معرض خطر قرار دهد. رنگ آمیزی نما آجر و بنایی در نمای بیرونی خانه باید با در نظر گرفتن دقیق محصولاتی که استفاده می­کنید انجام شود تا مجبور نشوید در آینده نزدیک پوسته شدن و خرد شدن رنگ خود را تماشا کنید.

از چه رنگی برای نقاشی نما آجر استفاده می­کنید؟

بیایید با مواردی که نباید استفاده کنیم شروع کنیم - هرگز آجرها را با روغن استاندارد یا رنگ لاتکس رنگ نکنید، این رطوبت را در داخل محبوس می­کند و باعث پوسته شدن و خرد شدن رنگ می­شود. مشکل در این واقعیت نهفته است که آجرها متخلخل هستند و باید همینطور باقی بمانند. برای اینکه آن­ها به درستی عمل کنند، نمی­توان یک پوشش "ضد آب" اعمال کرد که از خشک شدن آن­ها به بیرون جلوگیری کند.

نحوه عملکرد رنگ نما معدنی برای آجر

این رنگ ­های معدنی موجود در آب به جای ایجاد پوشش روی آجر، باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می­شوند که آن­ها را به طور دائمی به زیرلایه آجر متصل می­کند. این­ها محصولات مبتنی بر سیلیس هستند که با آجر و سنگ سازگاری زیستی دارند و در واقع به سطح آجر جذب می­شوند. رنگدانه­ های این رنگ­ های معدنی اکسید آهن معدنی طبیعی بوده و تحت تاثیر اشعه UV قرار نمی­گیرند. همچنین در برابر یخبندان مقاوم بوده و از تشکیل قارچ و کپک جلوگیری می­کنند. استفاده از رنگ‌ها و رنگ‌های معدنی روی آجرها باید عمر مفیدی بین 20 تا 30 سال به شما بدهد. رنگ ­ها و رنگ ­های سیلیسی بی بو، غیر سمی و فاقد هرگونه ترکیب آلی فرار (VOCs) هستند. علاوه بر این، آن­ها غیر قابل احتراق هستند و علاوه بر سالم­تر بودن، کار با آن­ها ایمن­ تر است. آن­ها را می­توان برای هر محصول بنایی، از جمله درزها و ملات اعمال کرد.

آیا نقاشی آجر ارزش خانه را افزایش می­دهد؟

این بستگی به وضعیت آجرها و سبک محله و خانه ­های اطراف دارد. اما اگر امیدوارید ارزش خانه را افزایش دهید، رنگ ­آمیزی نما آجری احتمالاً این کار را در همه موارد انجام نمی ­دهد، مگر در شدیدترین حالت آجرهای آسیب دیده یا فقط آجرهای زشت! در واقع، به همان اندازه احتمال دارد که نقاشی نما آجر باعث بی ارزش شدن خانه شما شود.

نقاشی نما سیمانی

نقاشی نما سیمان از رنگ­آمیزی بیشتر سطوح دشوارتر است: تنفس می­ کند، رطوبت را منتقل می­کند و رنگ را می­ مکد. در حالی که می­توانید دیوارهای خشک را در یک یا دو روز رنگ کنید، یک هفته یا بیشتر برای تکمیل نقاشی نما سیمان نیاز دارید. به علاوه هزینه­ ها در مورد نحوه رنگ ­آمیزی سطوح سیمانی به خواندن زیر ادامه دهید:

برای نقاشی نما موفقیت ­آمیز سیمان - به طوری که ظاهر خوب و طولانی مدت داشته باشد – آماده ­سازی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مراحل زیر را دنبال کنید، بدون توجه به اینکه رنگ نما را برای کجا انتخاب می­کنید، خواه کف گاراژ، کف زیرزمین یا دیوار، پاسیو در فضای باز یا نمای ساختمان یا هر قسمت دیگری از ملک شما باشد، می­توانید به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنید.

خلاصه­ ی پروژه نقاشی نما روی سیمان

  • برای پر کردن هر گونه سوراخ، خراش یا بریدگی در سطح سیمان از ترکیب چسباننده استفاده کنید.

  • بتن را با تری سدیم فسفات (TSP) و آب گرم کاملاً تمیز کنید، سپس بگذارید خشک شود.
  • رنگ سنگفرش یا مینای ایوان و کف را ابتدا به محیط و سپس وسط بزنید. بگذارید خشک شود.
  • هر توده یا برآمدگی را خراش دهید و نقاطی را که رنگ به آن نچسبید سنباده بزنید.
  • لایه دوم و آخر رنگ را بمالید، سپس بگذارید خشک شود.

نحوه نقاشی نما سیمان

مرحله اول: نواحی بریده شده یا آسیب دیده را با پرکننده سیمان وصله کنید

زمانی که قصد نقاشی نما سیمان را دارید، فرآیند به‌طور غیرمعمول با پرکننده سیمان آغاز می‌شود که به عنوان یک آغازگر برای سطح رنگ‌شده عمل می‌کند. از ترکیب پچ برای پر کردن تمام سوراخ ­ها، خراش­ ها و بریدگی­ های سیمان استفاده کنید. پس از گذشت زمان خشک شدن کافی، نواحی تعمیر شده را سنباده بزنید تا صاف شوند.

مرحله دوم: سطح سیمان را با TSP تمیز کنید

با استفاده از محلول تری سدیم فسفات (TSP) و آب گرم، کف یا سطح سیمانی را به طور کامل تمیز کنید و تمام روغن و گریسی را که در غیر این صورت باعث تغییر رنگ کار رنگ می­شود، پاک کنید. محلول را با یک برس فلزی روی بتن بمالید. برای تعیین نسبت مناسب TSP به آب، دستورالعمل ­های بسته را مطالعه کنید، اما حدود یک چهارم فنجان TSP به یک گالن آب گرم را در نظر بگیرید. TSP در صورت تماس می­تواند به پوست و چشم آسیب برساند، بنابراین حتما از لباس محافظ کامل استفاده کنید.

مرحله سوم: قبل از شروع نقاسی نما سیمان، اجازه دهید سطح کاملاً خشک شود

همانطور که TSP با بتن واکنش می­دهد، احتمالاً متوجه حباب خفیفی در سطح کف یا سطح خواهید شد. اجازه دهید این حباب به مدت 20 دقیقه به پوشش بتن ادامه دهد، سپس آن را با شلنگ جدا کنید و TSP را کاملاً بشویید. قبل از رنگ ­آمیزی، اجازه دهید سطح به مدت دو روز خشک شود. پس از خشک شدن، دست خود را روی بتن بکشید. باید شبیه کاغذ سنباده 120 باشد.

مرحله چهارم: رنگ نما را بر روی محیط سیمان بمالید

بسته به جهت سطح، محل را جارو کنید یا با یک پارچه خشک پاک کنید. اکنون آماده شروع نقاشی نما هستید. با استفاده از قلم مو، یک لایه اولیه از رنگ سنگ فرش (یا مینای ایوان و کف) را روی محیط منطقه بمالید. یک قلم مو معمولی سایز متوسط ??شما را قادر می­سازد تا هنگام رنگ ­آمیزی گوشه­ ها و لبه­ ها، چه با فضای داخلی یا بیرونی کار می کنید، به پوشش خوبی دست پیدا کنید.

مرحله پنجم: رنگ بیشتری بغلتانید تا فضای داخلی را بپوشاند

از یک غلتک رنگ برای پر کردن قسمت­ هایی که با قلم مو روکش نکرده اید استفاده کنید. اجازه دهید اولین لایه رنگ حداقل 16 ساعت یا بیشتر خشک شود.

مرحله ششم: عیوب سطح را خراش دهید یا شن و ماسه کنید

چاقوی بتون ه­ای در دست داشته باشید، هر برآمدگی یا برآمدگی را که پس از خشک شدن اولین لایه ظاهر می­شود، خراش دهید. هر قسمتی را که رنگ در آن نچسبید سمباده بزنید. اگر دوباره سمباده بزنید، فراموش نکنید که دوباره جارو بزنید.

مرحله هفتم: لایه دوم و آخر رنگ را روی بتن اعمال کنید

لایه دوم رنگ را به همان روشی که رنگ اول را اعمال کردید بمالید. با این حال، این بار با غلتک محکم فشار دهید و رنگ را در سوراخ ­هایی که اولین لایه در آن نفوذ نکرده است له کنید. قبل از اینکه پروژه را کامل در نظر بگیرید، اجازه دهید لایه دوم برای حدود پنج روز خشک شود.

تفاوت نقاشی نما سیمانی با نمای آجری